بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

خوش‌بینی حسین رضازاده به آینده وزنه‌برداری ایران | روزهای طلایی تکرار می‌شود

  • کد خبر: ۸۸۰۴۰
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
خوش‌بینی حسین رضازاده به آینده وزنه‌برداری ایران | روزهای طلایی تکرار می‌شود
دارنده ۲ مدال طلای المپیک در رشته وزنه‌برداری در خصوص حال و روز فعلی این رشته صحبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دارنده ۲ مدال طلای المپیک در رشته وزنه‌برداری که سال‌ها به‌تنهایی رکورد‌دار دسته سنگین‌وزن بود و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داده بود، دیروز در مصاحبه‌ای از آخرین وضعیت وزنه‌برداری در ایران صحبت کرد و دلایل افت این رشته را براساس تجربیات خودش گفت.

حسین رضازاده نزدیک به یک‌سال‌و‌نیم است از وزنه‌برد‌اری فاصله گرفته است و در انجمن پاراوزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولین فعالیت می‌کند؛ اتفاقی که برای بسیاری از کارشناسان جای‌تعجب دارد.

نباید نخبگان وزنه‌برداری را کنار بگذاریم

رضازاده در ابتدای صحبت‌هایش گفت: اخبار خوبی از استعداد‌های وزنه‌برداری در سراسر کشور به من می‌رسد و باید این استعداد‌ها را مدیریت کنیم تا روز‌های طلایی وزنه‌برداری ایران تکرار شود. این رشته در ادوار مختلف المپیک و بازی‌های آسیایی همواره یار و یاور کاروان ایران بوده و مدال‌های ارزشمندی نیز برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است؛ مدال‌هایی که در ارتقای جایگاه ایران در جدول رده‌بندی تأثیر زیادی داشت.

این ظرفیت موجب شده تا توجه به قهرمانان این رشته به اولویت تبدیل شود. نباید به‌راحتی نخبگان وزنه‌برداری را کنار بگذاریم، بلکه در کنار حمایت از قهرمانان این رشته باید به‌دنبال تربیت نسل جدید باشیم تا روند قهرمان‌پروری متوقف نشود.

کشور‌های دیگر چند وزن را فدای دسته +۱۰۵ می‌کنند

رکورددار اسبق دسته به‌اضافه‌۱۰۵‌کیلوگرم جهان و المپیک ادامه داد: کسب عنوان قوی‌ترین مرد المپیک، یکی از برنامه‌های مهم کشور‌های صاحب وزنه‌برداری است و حتی برخی از این کشور‌ها حاضرند چند مدال را فدای مدال دسته فوق‌سنگین کنند. ایران در ۲دهه گذشته توانسته است در این دسته افتخارات زیادی کسب کند که ۳ مدال طلا و ۲‌نقره المپیک و چندین مدال طلای جهانی حاصل آن است. اکنون نیز استعداد‌های خوبی داریم و بدون‌شک در آینده از آنان بیشتر خواهیم شنید. این استعداد‌ها نیاز به حمایت دارند.

فعلا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات وزنه‌برداری ندارم

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به احتمال حضورش در انتخابات آتی این فدراسیون عنوان کرد: من وزنه‌برداری را از صفر شروع کردم و تا بالاترین سکوی آن نیز پیش رفتم. به‌عبارتی خاک‌خورده و در خدمت این رشته هستم. اگر قرار باشد خدمتی در وزنه‌برداری داشته باشم، دریغ نخواهم کرد. فعلا زود است درباره احتمال حضور در فدراسیون صحبت کنم.

اکنون نیز در خدمت فدراسیون جانبازان و معلولین هستم و تلاش می‌کنم به عزیزان پاراوزنه‌برداری کمک کنم. ان‌شاءا... اگر در زمان انتخابات احساس‌تکلیف کردم و در بررسی‌هایم به این نتیجه رسیدم که می‌توانم برای این رشته مفید باشم، حتما وارد میدان خواهم شد؛ در‌غیراین‌صورت عطای کار را به لقایش می‌بخشم.

بدون چشمداشت برای جانبازان و معلولین کار می‌کنم

حسین رضازاده که این‌روز‌ها با عنوان رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولین فعالیت می‌کند، در پایان صحبت‌هایش گفت: بعد از پاراالمپیک توکیو فدراسیون عملکرد مربیان مختلف را بررسی کرد و با توجه به هدف‌گذاری که برای پاراوزنه‌برداری شده بود، تغییراتی را در کادر اعمال کرد. حسین توکلی، دار‌نده مدال طلای المپیک سیدنی که یک دوره کوتاه سابقه سرمربیگری در تیم ملی را داشت، به‌عنوان سرمربی انتخاب شد تا هدایت ملی‌پوشان را در مسابقات جهانی گرجستان بر‌عهده بگیرد.

امیدوارم تجربیات وی بتواند زمینه‌ساز موفقیت پاراوزنه‌برداری ایران در تورنمنت‌های بزرگ باشد. من نیز در کنار کادر فنی تیم، آنچه در توان دارم، در اختیار فدراسیون و رشته پاراوزنه‌برداری خواهم گذاشت و این کار را بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌دهم.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->